آرشیو خرداد ماه 1401

تولید و فروش انواع سیتمهای تهویه مطبوع / تجهیزات گرمایش وسرمایش

اگزاست فن تهویه | تهویه مناسب در شرایط کرونا ویروس

بهترین پیشنهادها برای مقابله با تهویه COVID-19 و سیستم های تهویه عمومی چیست؟

در شرایط فعلی و در سال های اخیر کیفیت هوای خوب و سالم در داخل خانه و محل کار بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. به دلیل کووید-19؛ سیستم های تهویه مطبوع که به درستی نگهداری می شوند، کار می کنند و برنامه ریزی می شوند نقش کلیدی دارند. همانطور که می دانید برای این منظور می توان از انواع اگزوز فن های صنعتی سانتریفیوژ و فن های محوری صنعتی و خانگی به عنوان بهترین تجهیزات در تهویه استفاده کرد.
در حال حاضر در مجموعه آذین تهویه می توانیم توصیه های کاربردی زیر را برای کاربردهای تهویه عمومی ارائه کنیم. برای بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، استخرها و سایر محیط های حیاتی، توصیه می کنیم دستورالعمل ها و استانداردهای آنها را به دقت دنبال کنید. البته می توانید از موارد بیشتری برای تهویه مناسب استفاده کنید یا از انواع اگزاست فن های فیلتر دار و ... استفاده کنید.


توصیه های کلیدی تهویه مطبوع ما

1- نگهداری، بهره برداری و برنامه ریزی صحیح سیستم تهویه و تهویه مطبوع: رعایت استانداردهای بهداشتی و دستورالعمل استفاده. به عنوان مثال، نصب اگزوز پنکه سقفی و اگزاست فن دیواری برای اتاق های بسته و ایجاد حرکت صاف و مداوم هوا.
2-. برای تامین هوای تازه در همه زمان ها در حالی که آلاینده های هوای داخل خانه را رقیق می کنید: تهویه را بهینه کنید. استفاده از فن های تغذیه و مکنده با جریان فشار مناسب به طور مستقیم یا از طریق سیستم کانال.
3- حداقل رطوبت را حفظ کنید: توصیه می شود از 50 درصد بهینه، 40 درصد حداقل و 60 درصد حداکثر بیشتر نشود. برای مناطقی که رطوبت بالایی دارند، از رطوبت‌گیر یا اگزاست فن سانتریفیوژ استفاده کنید. برای مناطق خشک، Woman را با فن فشار هوای مثبت اسپری یا مرطوب کنید.
لازم به ذکر است که برای بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، استخرها و سایر محیط های حیاتی: همیشه از دستورالعمل ها و استانداردهای تعیین شده پیروی کنید. تا بتوانید محیطی مناسب و تهویه مناسب داشته باشید.


انواع اگزوز فن ها چیست؟
اکنون که اهمیت نصب اگزاست فن برای ایجاد محیطی مناسب و تهویه مناسب را درک کرده ایم، لازم دانستیم انواع اگزوز فن ها و دمنده ها را نام ببریم تا در هنگام خرید این تجهیزات دچار مشکل نشوید.
فن های تهویه معمولاً به دو صورت کلی ساخته می شوند: فن هایی با چرخ های عقب ( بکوارد)عمدتاً برای خروجی هوا استفاده می شوند که به آن ها اگزوز فن یا فن مکشی می گویند.
فن های جلویی ( پروانه فوروراد) که در بازار با نام توربین های تهویه مطبوع نیز شناخته می شوند برای تزریق هوای خنک و فشار هوای مثبت و از کولرهای صنعتی یا سیستم های تهویه مطبوع برای هوای خنک استفاده می شود.
علاوه بر فن های سانتریفیوژ، نوع دیگری از پروانه ها نیز در تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد که فن محوری یا اکسیال فن نامیده می شود.
فن های اگزوز محوری را می توان برای مکان هایی که هوا را بدون کانال تخلیه یا تزریق می کند استفاده کرد.
فن های محوری قادر به تامین حجم زیادی هوا هستند اما برای فشارهای بالا و مسافت های طولانی استفاده نمی شوند.
در مکان هایی که یک کانال بلند با تعدادی دریچه ورودی و خروجی وجود دارد، باید از فن های سانتریفیوژ یا گریز از مرکز استفاده کرد که بتوانند فشار لازم را تامین کنند و بر افت فشار استاتیکی و دینامیکی غلبه کنند.
پیشنهادات ما برای بهترین تهویه به شرح زیر است:
* زمان کار سیستم تهویه را افزایش دهید، یعنی با توجه به زمان کار مکان، سیستم های مکش هوا (پنکه های خروجی) و سیستم های تزریق هوا هوای تازه (پنکه فشار مثبت) به طور پیوسته اجرا می شوند و جریان هوای مناسبی ایجاد می کنند.
* کولرها را بیشتر از حضور انسان در ساختمان اجرا کنید. به این معنی که بهتر است 30 دقیقه قبل از باز شدن مجدد، اگزوز فن ها و فن های دمنده را روشن کنید و پس از اتمام کار، تجهیزات تهویه به مدت 30 دقیقه کار کنند تا از تهویه مناسب اطمینان حاصل شود.
* سعی کنید حداقل میزان رطوبت را حفظ کنید. این کار را می توان با شرکت های مختلف انجام داد.
* در طول ساعات کاری، نقطه تنظیم دمای معمولی را حفظ کنید و کنترل رطوبت نسبی را روی حالت ایده آل تنظیم کنید که از 50٪، حداقل 40٪ و 60٪ تجاوز نمی کند.
* اگر نقطه تنظیم دمای اتاق بالا است: نقطه تنظیم دما را پایین بیاورید، اما برای دسترسی آسان تر به نقطه تنظیم رطوبت، آن را در یک نقطه راحت نگه دارید.
* اگر سیستم شما نمی تواند به سطوح رطوبت توصیه شده برسد، رطوبت اضافی را در سیستم یا اتاق در نظر بگیرید.
* چرخه هوای ساختمان را با افزایش جریان هوای سیستم افزایش دهید. به هزینه محدودیت ساده، تعداد استاندارد تغییرات هوا در ساختمان با توجه به نوع کاربری باید از طریق انواع اگزوز فن ها و فن های نصب شده باشد.
* کنترل های جریان هوا را به درستی تنظیم کنید. این کار توسط دمپرهای جریان هوا و دریچه های نصب شده در ورودی و خروجی اگزوز فن ها یا تهویه مطبوع انجام می شود.
* وقتی تعداد افراد کمتر باشد نیاز به گردش هوا کمتر می شود. بنابراین دستیابی به رطوبت نسبی مطلوب آسانتر است.
گردش هوا را با توجه به حالت کار تنظیم کنید. همانطور که گفته شد بسته به نوع کاربری تعداد دبی های مختلف برای محیط های مختلف انتخاب می شود
قیمت اگزاست فن :
در مورد قیمت اگزاست فن و عواملی که می تواند بر این موضوع اثر بگذارد موارد زیادی دخیل هستند از قبیل نوع متریال بکار رفته در بدنه فن نوع پروانه و برند موتور . سیستم انتقال قدرت که می تواند مستقیم یا گیربکسی باشد که در تایین قیمت اگزاست فن نقش زیادی دارد و البته نوع اگزوز فن نیز در قیمت آن موثر است . برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد میکنیم مقاله انواع اگزاست فن | قیمت اگزاست فن را مطالعه فرمایید. 



خوب است بدانید: COVID-19 چگونه منتشر می شود؟

به گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO)، کووید-19 عمدتاً از طریق قطرات پخش می شود. این اتفاق می افتد، برای مثال، زمانی که یک فرد مبتلا سرفه یا استنشاق می کند و قطرات مایع را رها می کند.

بیشتر قطرات روی سطوح و اجسام مجاور مانند قفسه ها، سطوح ماشین آلات، تلفن ها می ریزند. افراد می توانند با لمس سطوح یا اشیاء آلوده و با لمس چشم، بینی یا دهان خود به کووید-19 مبتلا شوند. اگر فرد مبتلا به کووید-19 در فاصله 1 متری بایستد، می تواند با استنشاق قطره های سرفه یا بازدم آلوده شود. به عبارت دیگر، COVID-19 مانند آنفولانزا پخش می شود.
لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد COVID-19 از وب سایت های سازمان های مورد اعتماد مانند WHO دیدن کنید.